We're flying high, soooooooo high! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Loes Padberg - WaarBenJij.nu We're flying high, soooooooo high! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Loes Padberg - WaarBenJij.nu

We're flying high, soooooooo high!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

21 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo lieve mensen,

Waar zal ik eens beginnen... Een muis, of meerdere muizen, in ons huis... En natuurlijk kakkerlakken. Nou ben ik niet zo'n angsthaas, maar als je 's morgens wakker wordt door het gegil van een huisgenootje omdat ze een kakkerlak ziet die net zo groot is als een muis, ja dan moet ik eerlijk toegeven dat ik ook niet zo'n held ben.

Vrijdag opstap geweest in longstreet, een zeer geslaagde avond vol R&B, hip hop en mensen die met hun kont staat te shaken.
Zaterdag zijn Joelle en ik even lekker de toerist uit gaan hangen. We zijn een wandeling gaan maken door het centrum van Kaapstad, naar het plein geweest waar Nelson Mandela zijn speech heeft gehouden, kasteel goede hoop, district six museum (wat tot onze groot teleurstelling helaas gesloten was) en we zijn door The Company Gardens gelopen. Zoals ik in het vorige verslag ook al had aangeven was het erg warm dit weekend. Onze wandeling hebben we uiteindelijk wat verkort en we zijn in een café met airco een heerlijke cocktail gaan drinken, ja dat hadden we wel verdient vonden we zelf. Na onze cocktail zijn we richting huis gegaan en heb ik voor het eerst in 1,5 week voor Joelle en mij gekookt en hebben we (heel toepasselijk in Zuid Afrika) de film invictus gekeken.
Zondag zijn we naar een feest geweest in een van de townships in Kaapstad, Langa. Echt een heel geslaagd feest met artiesten zoals Gentleman, Ifani en Jeremy Loops (wat jullie waarschijnlijk allemaal vrij weinig zegt, maar het was kei gezellig!). Maandag tijdens mijn stage begonnen bij een weeshuis om de boekhouding in orde te krijgen. Want als je boekhouding niet in orde is, dan kan je ook geen sponsorgeld krijgen van CHOSA. 'S avonds zijn we gezellig met collega's gaan eten in Observatory (de wijk waar ik woon) omdat een van de vrijwilligers haar laatste dag had.

En toen was het dinsdag! Ik werd samen met twee vrijwilligers van CHOSA opgehaald om kwart voor 8, na een rit van 45 minuten kwamen we aan bij het skydive terrein. Eerst gingen 3 Amerikaanse meisjes de lucht in, terwijl wij een zo'n onwijs charmant veiligheidspakje werden gehijst. Toen was het aan ons. Ik werd gekoppeld aan mijn Duitse skydivedate, hij trok nog even alle riempjes goed aan en vertelde me dat het belangrijk was dat ik veel zou lachen want anders zou de parachute natuurlijk niet open gaan!
En toen zijn we in een super klein vliegtuigje met 7 man aan boord de lucht in gegaan. We zouden springen van een hoogte van ongeveer 3 kilometer. Eenmaal bijna op de goede hoogte, vertelde de piloot dat er 3 grote vliegtuigen aankwamen en dat we dus helaas weer moesten landen omdat het niet veilig is om dan te springen. Weer geland, 25 minuten gewacht en toen weer de lucht in. Gelukkig had ik weinig last van zenuwen en kon ik genieten van het mooie uitzicht. Het luik ging open en de eerste sprong en toen gierde de zenuwen door mijn lijf, gelukkig ging het allemaal heel snel en was ik zelf ook binnen no time het vliegtuig uit. Wat een kick! Een mega uitzicht, een snelheid van 220 kilometer en een knappe man achter me, ik kan me slechter bedenken. Ongeveer 30 seconden gaat de parachute al weer open en dan is het helaas al weer voorbij. Je hangt nog ongeveer 4 minuten in de lucht en dan kunnen zij zo sturen dat je precies in de achtertuin landt zeg maar. Nog even de foto's en video's in orde maken en toen zijn we met het busje weer naar huis gegaan. (filmpje staat op mijn facebook!)
'S middags even een kijkje genomen bij de bed and breakfast die mijn ouders op het oog hadden, zag er allemaal prima uit dus ze hebben geboekt. 9 mei komen mijn ouders, zus en oma mij voor ruim 2 weken opzoeken! 'S avonds zijn we naar een picknick op het strand geweest, ook erg gezellig.
Woensdag na mijn stage zijn we naar Kirstenbosch Botanical Garden geweest, er zou daar een open air movie night zijn, maar omdat het erg regenachtig was is het helaas afgezegd.
Donderdag zijn we voor ons project op de university of Cape Town (UCT) naar de campus geweest. Naar lang zoeken hadden we eindelijk de locatie gevonden, helaas had onze afspraak een noodgeval en hebben we het moeten verplaatsen naar vandaag (vrijdag). Maar het is echt een onwijs groot complex, is nog eens wat anders dan Hogeschool Zuyd in Sittard.
Gister samen met Joelle een heerlijke hamburger gegeten in Gardens, eerst wel een half uur moeten zoeken voor we er waren, maar het was het allemaal waard, zeker voor die prijs..
Vandaag dus wederom naar UCT geweest en kennis gemaakt met een social work student Lucksy, ze heeft ons een rondleiding geven op de UCT en we hebben een beetje besproken wat we gaan doen met ons project. Komende vrijdag kunnen we colleges bijwonen, ik ben benieuwd hoe dat zal zijn.

Morgen ga ik dan eindelijk de tafelberg op en zondag is natuurlijk weer een feestje! Veel liefs xxxx

  • 22 Februari 2014 - 10:19

    Lieve:

    Loesje...het leest en klinkt allemaal als één groot feestje!x

  • 24 Februari 2014 - 19:54

    Renata En Eric:

    Hoi Loes,

    Het ene bericht is nog boeiender en sprankelender dan het andere. Skydiven, wauw, en dat samen met een leuke vent. Met al die activiteiten heb je niet eens tijd om aan ons in Nederland te denken.......Succes met je stage en het project en veel plezier met alle leuke dingen die het land te bieden heeft, liefs,
    Renata en Eric

  • 25 Februari 2014 - 11:58

    Artjur:

    Wat maak jij mee zeg! Goed van jou. Ik heb bewondering. Fantastisch. Zit ik daar maar saai de hele dag achter mijn bureautje bij de gemeente Emmen. Je schrijft het leuk op Loes. Have fun.

    Liefs, oompie

  • 27 Februari 2014 - 17:53

    Eveline Kruitwagen:

    Hoi Loes,
    hahaha....Loes zoekt het hoger op!!!
    Wat een uitdaging zeg. Leuk hoor, met zo"n knappe Duitser. Je komt tijd tekort
    lees ik: van stage naar feest naar skydiven naar lekker eten en drinken naar festival.

    Na een paar heerlijke zonnige dagen, komt de regen hier weer uit de lucht vallen.
    Maar misschien hebben we geluk en blijft het dit weekend droog als de Carnaval los
    barst. Zeker voor de zondag is het natuurlijk fijn voor alle deelnemers en kijkers van
    de optocht als het zonnetje schijnt. Even afwachten....

    Ik ben benieuwd naar je verdere belevenissen en foto's. Die zijn erg leuk: hebben we
    er ook een "beeld" bij. Loes, geniet en leer van elke dag!

    groetjes en tot je volgende reisverslag,
    Eveline

  • 27 Februari 2014 - 19:26

    Betty:

    Hallo Loes,

    Wat heb je het enorm druk, zeg. En wat voor een verschillende ervaringen. Veel plezier.

    Groetjes, Betty

  • 27 Februari 2014 - 19:30

    Betty:

    Ik heb je foto's nu ook gezien. Wow. Geweldig 1

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Zuid Afrika, Kaapstad

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 12239

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 17 Juli 2014

Mijn stage in Zuid Afrika

Landen bezocht: