Living the good life - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Loes Padberg - WaarBenJij.nu Living the good life - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Loes Padberg - WaarBenJij.nu

Living the good life

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

14 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo lieve mensen,

Ruim een dikke week verder, ondertussen alweer een hoop gebeurt, voornamelijk leuke dingen!
Woensdag heb ik kennis gemaakt op mijn stage. Het was een hele expeditie om het kantoor van CHOSA te vinden, maar toen ik er eenmaal was werd ik warm onthaald. Er zijn nog twee andere meiden van social work die hun afstudeerproject doen bij CHOSA. Samen met deze twee meiden hebben we lesje xhosa gekregen, dit is de taal die ze in de township praten. Een hoop geklik en geklak wat voor ons moeilijk is om uit te spreken. Vervolgens zijn we naar een after schoolprogram geweest. Heel veel schattige kindjes die je meteen beginnen te knuffelen, heel erg leuk! Donderdag heb ik wederom een dag stage gehad, een dag die uiteindelijk veel langer duurder dan dat de bedoeling was aangezien iemand zijn iphone is gestolen (ik zal jullie de details besparen!). Zaterdag ben ik samen met Joelle naar het strand geweest, het water was daar ijskoud dus ik heb helaas niet kunnen zwemmen. Zondag zijn we naar een feestje/festival geweest! Leuk om te zien dat er zo veel verschillende mensen op af zijn gekomen. In de avond zijn we naar stand-up comedy geweest in de wijk waar ik woon. Ik kan het altijd wel waarderen als mensen zichzelf belachelijk maken, dus ik heb me kostelijk vermaakt. Maandag hebben we tijdens stage een rondleiding gekregen van verschillende projecten waar CHOSA bij helpt. Dinsdag ben ik met twee meiden van stage naar longstreet, in het centrum geweest. We hebben eerst heerlijk genoten van het uitzicht op het dakterras en vervolgens hebben we de lekkerste hamburger én brownie ever gegeten. Alles in totaal kosten dat ongeveer 8 euro, life is gooood!
Gister zijn we sushi gaan eten en vervolgens opstap geweest. Ik wil jullie niet jaloers maken, maar ook de sushi is hier belachelijk goedkoop. Ik heb in totaal ongeveer 9 euro betaald voor de sushi met een heerlijk glas wijn, natuurlijk! Vandaag ben ik met twee huisgenoten naar St. James geweest. 40 minuten in de trein en we hebben lekker aan het strand gelegen en gezwommen, want het water daar was heel aangenaam. Verder wilde ik jullie even laten weten dat ik al redelijk bruin aan het worden ben en dat ik op één avond na elke dag ben gaan uiteten.
Ik wilde eigenlijk zeggen dat ik vanavond naar longstreet ga om de stad onveilig te maken, maar goed 't is daar eigenlijk al behoorlijk onveilig (ja, ik pas goed op mezelf!). Het plan was om morgen de tafelberg te beklimmen, maar aangezien het dit weekend 38/40 graden wordt hebben we dit plan toch maar even uitgesteld. Zondag gaan we naar een feestje in een township en dinsdag staat op de planning om te gaan skydiven!!
Groetjes!!!

  • 14 Februari 2014 - 18:23

    Aileen:

    Whoeehoeee skydiven!!! Te gek! Neem je tel mee en film t he :p hahahahaha

  • 14 Februari 2014 - 18:37

    Iris:

    Leuk verhaal. Ben ook heel benieuwd naar dat skydiven, lijkt me echt super vet. En natuurlijk ben ik jaloers met je goedkope sushi. Papa en Mama gaan vanavond uiteten dus ga ik mezelf (voor de 2e keer deze week) ook maar weer eens verwennen met sushi.

    Geniet van het warme weer (wij moeten het hier doen met 5-10 graden) en AL je feestjes en partijen.

    Xxxx

  • 14 Februari 2014 - 22:25

    Latifa:

    Dat klinkt erg leuk en leerzaam. Wat een avontuur en fijn dat je je vermaakt. En dan zo'n lekker weer. ....maak ons maar jaloers zeg ;-)

  • 14 Februari 2014 - 22:35

    Sharon:

    Ik mis jouuu!!
    Als ik terug kom moet ik nog 5 maanden wachten!
    Weeehh

    Love from Chile :)

  • 15 Februari 2014 - 12:59

    Folkert:

    skydiven? heb ik altijd al eens willen doen. veel plezier, maar vertel het wel na.

  • 15 Februari 2014 - 17:43

    Esther (Punt Welzijn):

    Volgens mij kost het je niet heel veel moeite om te wennen aan dit leven (suchi, brownies, strand, stappen)! Leuk hoor, geniet er maar lekker van. Zeker ook van de ervaring die je op doet tijdens je stage. ik ben benieuwd naar de foto's.

    Groetjes!

  • 16 Februari 2014 - 19:24

    Betty:

    Hallo Loes,

    Het lijkt erop dat je een enorm relaxte stageplek hebt gevonden.
    En spannend.
    Groetjes, Betty

  • 17 Februari 2014 - 09:06

    Gerard:

    Zo veel plezier en leuke dingen, moet je moeder zich na 1 week al zorgen gaan maken of je oit nog terug komt? Veel plezier met skydiven.

  • 17 Februari 2014 - 11:58

    Arthur:

    Hey Loes.

    Klinkt erg gezellig allemaal. Loop je ook nog stage? ;-)

    Lieve groetjes van oompie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Zuid Afrika, Kaapstad

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 12234

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 17 Juli 2014

Mijn stage in Zuid Afrika

Landen bezocht: