Welcome to South Africa - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Loes Padberg - WaarBenJij.nu Welcome to South Africa - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Loes Padberg - WaarBenJij.nu

Welcome to South Africa

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

05 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo lieve mensen!

Het begon allemaal op een maandagmorgen om 8 uur. Mama, papa en Iris zijn net als ik vroeg opgestaan om naar Brussel Airport te gaan. Nadat we afscheid hadden genomen en de nodige tranen hadden gelaten zijn Omèr en ik vertrokken naar de gate. De eerste vlucht ging allemaal prima. Eenmaal in London hebben we lekker fish and chips gegeten en heeft vooral Omèr heeft zijn slaap een beetje ingehaald. De reis naar Kaapstad ging allemaal prima.
Gelukkig zat baby die we bij de gate hadden gespot ver weg van ons, want niks zo irritant als een huilende baby in het vliegtuig. Ik heb ondanks de turbulentie heerlijk 6 uur aan een stuk geslapen dankzij de slaaptabletjes. Het ging gelukkig veel sneller als ik had verwacht, maar dat is ook logisch als je de helft van de tijd slaapt!

Eenmaal in Kaapstad zijn we opgehaald door een hele vriendelijk man, hij heeft eerst Omèr afgezet en vervolgens mij. Ik heb kennis gemaakt met de huisbaas en met twee roomies, de andere twee dames heb ik nog niet gezien. Nadat ik mijn spullen had uitgepakt, gedoucht en even contact heb gehad met het thuisfront ben ik samen met Omèr naar het centrum gegaan. We hebben een busje gepakt naar het centrum en zijn vanuit daar doorgelopen naar waterfront. Dit is een haven, erg toeristisch en westers. Als je daar rond loopt lijkt het niet echt als of je in Zuid Afrika bent.
Omdat we natuurlijk even moesten vieren dat we zijn gearriveerd hebben we een lekker Zuid Afrikaans wijntje besteld (5 euro per fles!) met een salade. Het viel ons op dat er vooral blanke mensen waren en de enige gekleurden waren hard aan het werken in de bediening.
Nadat Omèr ondertussen al verbrand was, de wijn op was, mijn voeten pijn deden en wij bijna is slaap vielen, hebben we de taxi terug gepakt naar onze wijk Observatory. Ik ben thuis als een blok in slaap gevallen en toen ik wakker werd ben ik samen met Joelle (mijn Nederlandse huisgenoot), Omèr en twee huisgenoten van hem ergens in Observatory zelf gaan eten.

Vandaag ga ik kennis maken met mijn stageplaats en verder nog weinig plannen. Sowieso vanavond eens mijn eerste feestje bezoeken, ik ben benieuwd!

  • 05 Februari 2014 - 09:41

    Joost & Edith:

    Hi Loes,

    Leuk zo'n reisverslag, kunnen we je helemaal volgen ;-). Fijn dat de reis goed is verlopen, want het is toch een hele trip. Veel succes vandaag en ...niet teveel wijntjes drinken!!
    Liefs, Joost, Edith, Wouter & Sander

  • 05 Februari 2014 - 10:01

    Gerard&ivonne:

    Dag Loes,
    Nogmaals veel plezier en fijn om te lezen dat het goed gaat. Leuk dat we je zo kunnen volgen. Gisteren bij Opa geweest, hij zal je wel een beetje gaan missen vanwege je trouwe bezoekjes.
    Groeten Gerard en Ivonne

  • 05 Februari 2014 - 10:44

    Rowan:

    Hee Loes!

    Goed om te lezen dat de vlucht en aankomst goed is gegaan!
    Ik ben helemaal vergeten om je een fijne reis te wensen, dus bij deze. Dat het de beste tijd ooit mag worden!

    Heel veel plezier en veel liefs,

    Rowan

  • 05 Februari 2014 - 13:57

    Iris:

    Hee Loeski

    Wij hebben elkaar gisteren natuurlijk al op Skype gezien en gesproken. Hopelijk heb je lekker geslapen want je was SUPER moe. Geniet er van en ik wacht vol verwachting op je nieuwe verhalen.

    Dikke kus

    Je allerliefste en enigste zus

  • 05 Februari 2014 - 15:12

    Renata En Eric:

    Hoi Loes,

    Klinkt goed allemaal, maak er iets moois van. We gaan je zeker volgen!
    Groeten vanuit de witte bergen van Zwitserland,
    Eric en Renata

  • 05 Februari 2014 - 15:51

    Eveline Kruitwagen:

    Hoi Loes,

    fijn dat je goed bent aangekomen in Kaapstad. Toch spannend zo'n lange vliegreis.
    Veel succes en plezier met het "settelen" daar (of hoe schrijf je dat....).
    Zal met jouw humor, mensenkennis en nuchtere kijk op de dingen, zeker gaan lukken!
    Ik ben benieuwd naar al je belevenissen daar.

    groetjes vanuit een lente-achtig Weert en
    een drukke Vraagwijzer,
    Eveline

  • 06 Februari 2014 - 20:17

    Pauline:

    Ha die Loes, ik mis je

  • 06 Februari 2014 - 20:19

    Pauline:

    Maar we redden het net zonder je! Ik ga je volgen

  • 06 Februari 2014 - 21:07

    Christa:

    He Loes! Wat leuk om jou zo te kunnen volgen! Heel veel succes daar, maar vooral veel plezier met alles wat je gaat meemaken!

  • 06 Februari 2014 - 21:30

    Latifa:

    Hey Loes, Wat leuk om je eerste verslag te lezen. Het gaat je vast en zeker lukken daar.
    Vandaag hebben we afscheid genomen van Robin. Zo raar zeg....Het is nog echt wennen zonder jullie 2... maar gelukkig houdt Rob ons ook nog af en toe gezelschap!!
    Groetjes, Latifa

  • 08 Februari 2014 - 10:45

    Maud:

    Ha die Loes,

    Leuk om je reisverslag te lezen. Binnen no time al aan de wijn en een feestje, gaat helemaal goedkomen daro, haha. Lieve groetjes uit Breda, pas goed op jezelf, als je maar niet met vreemde mannen meegaat (zeg ik ook altijd tegen mijn moeder en Annette, haha) en ik wens je heel veel plezier en toi toi toi, later, Maud

  • 09 Februari 2014 - 20:22

    Francis Clout:

    Heey Loes

    super veel succes in Afrika niet te veel feesten daar.....
    Graag Francis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Zuid Afrika, Kaapstad

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 704
Totaal aantal bezoekers 12238

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 17 Juli 2014

Mijn stage in Zuid Afrika

Landen bezocht: