We love summer - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Loes Padberg - WaarBenJij.nu We love summer - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Loes Padberg - WaarBenJij.nu

We love summer

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

19 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo lieve mensen,

Het weer begint hier redelijk om te slaan. 'S avonds wordt het steeds kouder en toen ik van morgen mijn gordijnen open deed was het één en al regen. Maar ik heb niet te klagen, afgelopen week weer een super leuke week gehad.

Zo als in mijn vorige verslag ook stond, had ik even impulsief 5 piercings laten zetten. Allemaal leuk en aardig, maar op maandag zag een van de 5 piercings er toen niet meer zo normaal uit. Ik heb één piercing mijn tragus laten zetten en omdat het zo opgezwollen was is de piercing helemaal in mijn oor gegaan. Met veel, heeeeeeeel veeeeel pijn en moeite heeft Joëlle maandagavond geprobeerd er uit te halen, maar helaas zonder succes.
Dinsdag kwam een collega van mij me ophalen en ik vertelde haar dat ik een 'klein' probleempje had. Ik liet haar mijn oor zien en ze is meteen naar een piercing/tattooshop gereden. Ik had een coolpack op mijn oren om de zwelling wat tegen te gaan en toen ik binnen kwam met mijn coolpack begon het hele personeel al te lachen en ze vroegen zich af wat ik in godsnaam had gedaan. Toen ik het liet zien begonnen ze nog harder te lachen.. Een man heeft 'm er uiteindelijk uitgehaald en gelukkig was het snel gepiept en mocht ik in de handen van mijn collega knijpen. Wat blijkt nou: In de ene shop hebben ze alle 5 de piercings in mijn oor geschoten terwijl je veel beter kan piercen met een naald, ze hebben er een te groot achterkantje achter gezet waardoor ik het niet kon schoon maken en ze hebben me alcohol gegeven om het mee schoon te maken terwijl het de zwelling alleen maar erger maakt. Ik heb voor alle 5 de piercings 350 rand betaald, terwijl je bij een fatsoenlijke piercingshop alleen al voor de traguspiercing 220 rand betaald.. Ook al heeft de mafkees heel mijn oor vol geschoten, ze hebben wel goede prijs-kwaliteit verhouding ;) Mijn collega wilt dezelfde piercing, dus als mijn oor weer normaal is, gaan we 'm samen laten zetten!

'S avonds zijn we maar even gaan vieren dat dat ding uit mijn oor is, we zijn naar een hele gezellige italiaan geweest in de buurt van het centrum. We hebben onszelf lekker verwend met een heerlijke pasta, lekker wijntje en een goed stuk taart als dessert. Daarna zijn we in observatory nog even naar open podium avond geweest waar we 2 Zuid Afrikanen hebben gesproken. We hebben super lang over de politiek in dit land gesproken en hoe de apartheid nog steeds te zien is.

Donderdag heb ik uiteraard met mijn lieftallige moeder geskypt aangezien zij de leeftijd van 54 heeft bereikt. Zo attent als ik ben heb ik ook een kaartje naar haar gestuurd en natuurlijk even gezongen tijdens het skypen. Helaas voelde ik me die dag erg beroerd, tijdens stage heb ik allergisch reactie ergens op gekregen en ik ben ziek naar huis gegaan. Mijn stagebegeleider vertelde me dat het goed was om op rauwe gember te kauwen, dus voor ik naar huis ben gegaan zijn we naar de supermarkt gekocht. Daar had je een pakketje liggen met limoen, knoflook, pepers en gember. Eerst moest ik op de gember kauwen en als ik thuis was moet ik van deze 4 ingrediënten thee maken, dat zou me weer beter maken. Ik weet niet of het helpt, maar alleen al op die gember kauwen was zo vies dat ik de rest achter wegen heb gelaten.
Mijn lieve en gezellige huisgenoot Joëlle heeft sushi voor ons gehaald en we hebben weer heerlijk genoten!

Vrijdag ben ik samen met Omèr weer naar de universiteit geweest. We hebben daar weer twee colleges gevolgd en we hebben een bijeenkomst gehad met onze coördinator. Gelukkig een kort dagje, snel naar huis en genieten van het weekend. Vrijdag zijn Joëlle en ik met onze nieuwe Nederlandse huisgenoot Jorn naar het zwembad geweest en hebben we vlees en drank ingeslagen voor ons huisbraai/feest 's avonds. Veel vrienden van Jorn, en natuurlijk hadden Joëlle en ik ook wat mensen uitgenodigd, een heel huis vol met 60 mensen ongeveer was een zeer geslaagde avond.

Zaterdag zijn Wout, Tim en ik naar de laatste editie van we love summer festival geweest in Durbanville. Ergens in de middel of no where was terrein afgezet. Leuke muziek, leuke mensen, lekker wijntje en dan is het al snel heel gezellig.
Zondag hebben we 's morgens een pannenkoeken festijn gehad. Joëlle had mega veel eten gekocht voor op de pannenkoeken, Dephine ze gebakken en ik heb afgewassen. 'S middags ben ik even naar de hockeywedstrijd van Joëlle gaan kijken aangezien ze in de finale stond van een belangrijk toernooi, helaas heeft ze niet gewonnen..

Gister zijn we weer sushi gaan eten voor de verandering. Op de terug weg is onze dakloze vriend Denzil weer gezellig met ons mee gelopen. Hij loopt vaak met ons mee voor de veiligheid en ik ruil daarvoor geven we hem dan wat Rand of wat te eten. Dit keer vertelde hij weer een interessant verhaal, namelijk dat hij paar jaar geleden verslaafd is geweest aan de heroïne. Ja best schokkend, maar hij heeft het hart op de goede plaats zitten en gelukkig is hij nu helemaal clean, zover ik weet...

Op mijn stage gaat ook alles heel erg goed. Ik merk dat de kinderen het super leuk vinden als we er weer zijn en ze luisteren steeds beter naar mij. Ook help ik een weeshuis met de boekhouding en dat gaat gelukkig steeds beter. Leuk om die vooruitgang te zien. Deze week nog twee dagen stage want vrijdag is een nationale feestdag. En een nationale feestdag is natuurlijk geen feestdag zonder een feestje namelijk het we are one colour festival!

Groetjes Loes

  • 19 Maart 2014 - 15:21

    Eveline:

    Ha Loes,

    leuk weer iets van je te horen (lezen)! En zo te zien gaat het nog goed met je.
    Wel jammer dat je beroerd was, maar met al die feestjes en uitstapjes kun je niet
    lang ziek blijven.
    En die oren...ja ja... wie mooi wil zijn, moet met ontstoken oren rondlopen.... haha.
    Hier ook alles prima. Terwijl het bij jou steeds kouder wordt, zitten wij midden in de lente.
    Erg vroeg dit jaar, ik begreep van de experts dat de natuur een paar weken voor loopt
    op het normale schema. Je hoort mij niet klagen want ik vindt het fijn, dat zonnetje!
    Nog een paar weken en we gaan de paaseieren weer verstoppen. Kennen ze iets vergelijkbaars
    ook in Zuid-Afrika? Of is dat te katholiek of te typisch Nederlands?

    Geniet lekker verder in Zuid-Afrika en veel succes met je oren...
    Groetjes,
    Eveline

  • 19 Maart 2014 - 21:14

    Christa:

    Ha Loes, wat leuk om jouw verhalen te lezen! Wat een indrukken allemaal! Geniet ervan! Ik blijf je volgen! Groetjes, Christa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Zuid Afrika, Kaapstad

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 12218

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 17 Juli 2014

Mijn stage in Zuid Afrika

Landen bezocht: